Suami Kalau Jaga Anak Seluar & Baju Tak Kisah. Ada Depan Mata Rembat Jer.

0
870
anak

Tidak dinafikan, antara suami dan isteri pasti ada jurang perbezaan antara satu sama lain. Tak kira dalam apa jua hal termasuklah bab anak-anak. Malah benda simple seperti memilih pakaian sesuai untuk anak-anak pakai juga kadang kala menjadi punca suami isteri bertekak.

Kalau malas nak pening pasal shopping pakaian, beli saja online. Ada macam-macam pilihan. Inilah yang dikongsikan oleh saudara Mohd Fhais menerusi facebooknya.

Orang Perempuan Memang Sensitif Bab Pakaian Anak

Kita dah siap tukar pampers anak, mandikan anak, pakaikan baju anak bukan dia nak puji.

Dia complain lagi ada la.

Pagi tadi kejut Rania bangun nak pergi sekolah. Tapi macam biasa kejut orang lain yang bangun dulu orang lain. Aisy bangun dulu jadi dia mandi dulu.

Sebelum mak-nya pergi kerja malam semalam, baju sekolah Rania semua dah disiapkan. Rania punya baju tak ada masalah. Aisy je tak sedia.

Dah kelam kabut pagi tu, mana ada masa nak selongkar almari cari baju. Mana yang lalu depan mata tu je la sambar.

Sudahnya ini la baju yang Aisy pakai. Baju batman, seluar pendek kakak dia. Dalam hati tak apa la, pakai duduk rumah je.
baju anak

Tup tup, balik je isteri dari kerja belum sempat masuk rumah lagi, baru nak buka kasut dekat pintu masuk lagi dia dah berkerut dahi cakap apa baju Aisy pakai ni. Katanya seluar baju ni tak match. Ni baju lain, seluar lain. Huduh katanya.

Walaupun pakai kat rumah tak boleh macam ni. Macam macam la dia bagi alasan. Nanti seluar Batman tu tak ada kawan dia aka baju, seluar kakak ni corak gegirl mana boleh Aisy pakai. Seluar besar dari orangnya. Bla..bla..

Pengajaran sungguh. Dengan orang perempuan bab pakaian memang tak boleh buat main. Pakaian ni hal serius!

Terutama bab pakaian anak. Tak pelik la orang perempuan ni boleh beza beza baju malam dan baju siang anak.

baju anak

Sebab sumpah saya sampai sekarang tak boleh nak beza mana baju siang dan mana baju malam. Dua-dua baju sama. Yang saya tahu cuma beza 2 perkara. Sama ada anak bogel atau pakai baju.

Mohd Fhais
Lelaki yang simple ?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here