Gadis Ini Kongsi Detik Cemas Jadi Mangsa ‘Pau’ Dengan Longkai, Siap Bawak Geng Keliling Kereta!

0
3696
mangsa

Gadis Ini Kongsi Detik Cemas Jadi Mangsa ‘Pau’ Dengan Longkai, Siap Bawak Geng Keliling Kereta!| Wanita sering dianggap sebagai kaum yang lemah. Sebab itulah mereka mudah dijadikan target untuk kes-kes seperti samun, ‘pau’ dan lain-lain.

Oleh itu, para wanita sering dinasihatkan untuk berhati-hati terutamanya mereka yang berseorangan atau bersama dengan rakan-rakan perempuan di waktu malam. Tidak mahulah ada perkara yang tidak diingini terjadi kan?

Selain itu, para wanita juga seharusnya sentiasa bersedia dalam memastikan keselamatan diri sendiri antaranya seperti alat taser, pepper spray dan juga teknologi baru alarm yang akan mengeluarkan bunyi yang sangat kuat apabila ditekan.

Namun, tragedi seperti ini akan berlaku tanpa disedari. Masa itu, mesti akan rasa menggelabah tak tahu nak buat apa.

Mangsa Pau Longkai Kongsi Detik Mencemaskan Ni

Terbaru, seorang gadis berdepan dengan insiden menakutkan apabila dia dan adiknya di’pau’ oleh seseorang di saat kereta yang mereka naiki mempunyai masalah.

Gadis yang dikenali sebagai Lisa_aa98 berkongsi di laman Twitter miliknya mengenai insiden tersebut. Lebih menakutkan apabila individu tersebut turut memanggil ‘geng’ dan menahan mereka selagi duit tidak dibayar.

Disebabkan risau dengan keselamatan diri mereka, gadis ini mengambil bukti sebanyak mungkin berkaitan dengan insiden tersebut sambil meminta tolong warganet sementara menanti polis tiba.

mangsaMangsa bersama adik dan rakan di dalam kereta. Baca perkongsian penuh di bawah:

Dalam pada itu, gadis itu juga turut menjelaskan sebab dia tidak cuba melanggar individu tersebut untuk melarikan diri:

Ramai yang bersimpati dengan gadis tersebut dan memberikan nasihat buat para wanita di luar sana supaya tidak menjadi mangsa:

Kalau ada orang nak tolong sila berhati-hati juga:

Sebolehnya berhentikan kereta di kawasan selamat dan ramai orang seperti di station petrol:

Semoga kisah ini dapat dijadikan pengajaran dan semoga para wanita semua akan ambil langkah berjaga-jaga selepas ini.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here